torsdag 7 juni 2012

Shipping up to Amsterdam

Igår körde jag ett riktigt bra långpass i Skrylle; först Billebjerrundan och sedan Skryllemilen. Lite drygt 18 kilometer med ett par rejäla backar på vägen, men det var ändå med hyfsat lätta ben även i slutet av passet. Idag är det betongben, men inga känningar i varken fotleder eller vader. Peppar, peppar och allt det där, men shit vad det är skönt att känna att jag kan träna riktig löpning igen. Årets stora mål blir Amsterdam Marathon den 21 oktober. Flyg, hotell och anmälning fixat idag, så det finns ingen återvändo. Fint sällskap får jag också i form av Stigmar. Nu gäller det bara att hålla flytet i träningen över sommaren så att jag kommer förberedd till start. Sneglade lite på träningen jag gjorde inför Stockholm 2010 och där var några riktigt grymma pass veckorna innan, men det var också en halsfluss och en penicillinkur veckan före start. Då blev det 3.50 och målet i Amsterdam är att springa snabbare än det, gärna ner mot 3.30. Det skulle ge en bra plattform inför nästa års satsning på att nå Bostons sinnessjuka kvalgräns 3.05. Men det är många långpass tills dess!

Skryllekombo - Billebjer och milen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar