tisdag 24 juli 2012

Semesterlöpning

Förra veckan var en vecka på resande fot, men självklart hade jag packat löparkläderna och lyckades få in tre pass och nästan fyra mils löpning. Det verkar som om vaden är helt bra nu, men jag aktar mig för alltför intensiv och snabb löpning än så länge. Första delen av semesterveckan tillbringades på Öland. Där blev det en finfin runda från Köpingsvik ner till Solliden och förbi Borgholms slott. En del av sträckan genom skogen gick på prinsessans Estelles promenad, men varken hon eller Daniel var ute just då.

Andra rundan var också en riktig höjdare. Den här gången sprang jag, som en riktigt orienterare, med kartan i ena handen rakt ut i okänd terräng. Det blev grusvägar, kostigar och genvägar genom skogen i totalt 15 kilometer. Det något ruggiga vädret gjorde att rundan kunde avslutas med ett dopp från en helt övergiven brygga i Köpingsvik. Under alla mina besök på Öland kan jag inte minnas att jag någonsin varit ensam i badviken - en lite udda känsla!

Några schyssta ölänningar hade fixat en matkontroll på en rätt öde plats

På väg ner mot havet för ett välförtjänt dopp



På vägen hem från Öland tog vi en liten (!) omväg kring Linköping (ligger det inte typ vid Kalmar?). Där gjorde vi studiebesök på den lokala Skryllegården, Vidingsjö, och testade milspåret. Magnus var med också, kolla vilken fin form han är i!

Magnus visar tydligt att det går bra nu!

Slingan var väl helt ok, inte så utmanande som i Skrylle, men med en liten fin sjö som man sprang förbi ett par gånger. Nu blir det fortsatt semester på hemmaplan och förhoppningsvis fortsatt milknarkande med välkomna avbrott för tävlingar i UV-GP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar