måndag 21 november 2011

Finputsning på uppförslöpningen

Förra veckan blev det bara ett löppass, men å andra sidan blev det ett svettigt kvalitetspass på St.Hans. Och uppförslöpning är temat även denna veckan eftersom Äspöloppet står på programmet på lördag. Det är alltid en riktig utmaning att springa i tunneln. 3.5 kilometer i brant uppförsbacke i en ganska ruggig miljö kan knäcka en och det gäller att inte rusa på för mycket i början. Kul ska det bli i alla fall och jag hoppas att kunna matcha förra årets tid, då jag hade en ganska jobbig resa, speciellt andra halvan av loppet. Annars väntar jag på att någon ska arrangera ett lopp i utförslöpning för det är där jag har min starka sida. Det kanske låter självklart, alla är ju bättre utför, men även utförslöpning är en konst och här plockar jag massvis med placeringar i de terränglopp jag är med. Kanske för att ingen tränar på utförslöpning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar