fredag 11 november 2011

Tjurar och terränggående skor

Löpningen går verkligen på sparlåga just nu av flera anledningar, men igår kom det ett paket från wiggle och jag kunde ju inte motstå att sticka ut och prova mina nya skor på lunchen. Tyvärr har jag inte mycket till terräng runt jobbet, så det blev en niokilometersrunda där säkert sju gick på asfalt. Där kändes skorna lite stumma och otympliga, men när jag väl lyckades hitta lite obanad löpning kändes de riktigt bra. Det blev bl.a. en tur upp till tjurarna och i det fina vädret var det verkligen superhärligt. Äspöloppet som också blir grande finale i årets löptävlande närmar sig skrämmande snabbt och jag har väl sällan varit så dåligt förberedd som i år, men några pass på Romeleåsen de sista veckorna kanske kan funka som en snabbfix. Efter Äspö är det dax att lägga upp träningen inför vintern. Jag tänkte använda Szalkais 3:30-program inför Stockholm som bas, men mer om det när det drar ihop sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar