torsdag 3 november 2011

Ett besök att inte se fram emot

Idag fick jag äntligen tummen loss och bokade en tid hos sjukgymnasten för min fot. Den har ju plågat mig mer eller mindre ett halvår, så det är väl dax att ta tag i det hela. För att lägga till lite extra krydda till det hela bokade jag in mig hos Stefan, som så föredömligt fixade mitt knä för två år sedan. Han lade upp ett finfint träningsprogram och jag rehabtränade flitigt i nästan två månader. När jag var på återbesök tyckte han att det såg bra ut och att jag kanske inom en månad kunde börja med att varva 2 minuter jogg med 2 minuter löpning i några kilometer. Två dagar senare sprang jag Göteborgsvarvet och sen skämdes jag så mycket att jag inte vågade boka något nytt återbesök. Men nu ska vi alltså ses igen, undrar om han minns mig?

Det blev i alla fall sju kilometer i eftermiddags. Att gå hem tidigt från jobbet och dra direkt ut i löpspåret är så sjukt skönt. Synd att man inte kan göra det varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar