fredag 14 oktober 2011

Det börjar här och nu

Jag ska springa Boston Marathon. För att det är världens äldsta marathon, för att det lär vara ett otroligt fint lopp och för att det verkar nästan omöjligt för mig att kvala in. Kvalgränsen för min åldersklass låg inför 2012 års upplaga på 3.15, men har nu spetsats till ytterligare till 3.10, eftersom de 20 000 platserna tog slut fortare än kvickt. Med tanke på att min snabbaste maratid är 3.50 från Stockholm 2010 så inser även jag att det kommer att krävas en tuff satsning för att nå målet. Men jag har en plan. 2012 ska jag springa på 3.30 och 2013 ska kvalgränsen klaras. Jag håller tummarna för att löparboomen inte flyttat kvalgränsen ytterligare nedåt till dess! Häng med på resan här på bloggen. I’m shipping up to Boston. 2014 dådå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar