fredag 21 oktober 2011

Fredagsmys

Idag kände jag att det var dax för lite fart och kvalitet. Från början tänkte jag sticka till St. Hans och köra lite backe, men det blev ändrade planer och jag hamnade i Skrylle istället. Insåg att det var riktigt länge sedan jag körde snabbdistans, så därför föll valet på det. Jag har en fin 5 km slinga uppmätt där sedan tidigare och efter en lugn kilometer bar det iväg. Pigga ben, minst sagt, och efter första kilometern som är ganska svårlöpt genom skogen stod klockan på 3:45. Skit också, det var lite snabbt det och visst fick jag betala. När jag kom till stigningen vid Billebjer som är brant och jobbig även när man slöspringer gick jag verkligen på rött och de sista två kilometerna blev ganska värdelösa. Man kan tycka att jag borde veta bättre, det är ju inte första gången det händer. Nästa gång jag springer snabbdistans får det bli med handbromsen i första kilometern! Fin skogslöpning var det i alla fall.



Och kossorna var snälla. Och bakom ett stadigt staket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar