onsdag 19 oktober 2011

Yddingen nästa

När min löparmotivation var som lägst i slutet av sommaren bestämde jag mig för att göra comeback i fotbollslaget istället. Det blev två roliga träningsmånader, men efter lördagens match måste jag kanske konstatera att kroppen tar otroligt mycket stryk. Min rygg värker som aldrig förr och vid något tillfälle var jag tvungen att tejpa båda fotlederna för att kunna vara med och spela. Inte för att inte löpningen sliter, men så länge man håller sig borta från de värsta långpassen eller de tuffaste fartpassen brukar det kännas helt ok att stiga upp dagen efter. Nu är i alla fall motivationen att springa tillbaka och idag lyckades jag få in en härlig runda i eftermiddagssolen(!). Visserligen bara sex kilometer, men trots att ryggen kändes allt annat än bra flöt det på i 4.50-tempo utan ansträngning. Skönt. Nu blickar jag fram emot Yddingen om 10 dagar. Det ska bli kul att köra ett maxlopp igen och jag hoppas kunna matcha min tid från 2010 (56:34), trots att träningen varit sparsam sista tiden. Ett par pass till ska jag väl kunna klämma in innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar