lördag 6 april 2013

Ungefär som en nybörjare

Kom precis hem från en löprunda på 5km och är helt slut. Det är ju helt sjukt hur fort förvandlingen från marathonlöpare (yeah, well) till nybörjare går. Erfarenheten är att det tyvärr inte går lika fort på andra hållet. Jag har i alla fall lyckats sega mig igenom sjukgymnastikprogrammet och är nu uppe på 2x25 minuter löpning per vecka. Nästa vecka blir det 2x30 och när jag kommit upp till 2x40 kan jag få byta ut plattlöpningen på Hardebergaspåret mot Skrylle. Och kanske lägga till ett tredje löppass. Det ser jag fram emot. Jag fick också ett nytt styrkeprogram av sjukgymnasten som ska hjälpa till att hålla mig skadefri framöver. En eller två gånger i veckan ska jag knipa, rulla runt och dra i gummiband. Det ser jag inte lika mycket fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar