måndag 20 februari 2012

Suggestiv spinning och mycket verklig löpning

Förra veckan blev det av olika anledningar bara ett enda träningspass, ett spinningpass med överdos av suggestiv techno. Jag fattar inte grejen med långa instrumentala låtar med enformiga melodier och dunkande bas. Det enda som händer i min hjärna är att jag börjar tänka på annat. Kanske är det syftet, men jag vill hellre ryckas med av en skön rocklåt än drömma om annat när jag tränar. Den här veckan har börjat bättre. Ett i allra högsta grad verkligt löppass på lunchen idag. Håller nu tummarna för att foten ska palla. Det blev hela 15 minuter i sträck idag, psyket klarade inte sjukgymnastintervallerna längre. En liten reflektion från träningsdagboken: Senast jag sprang längre än 10 kilometer var i Hörby marknadslopp den 6 juli. Det kommer att bli tungt med långpassen när jag väl kommer dit!

1 kommentar:

  1. Nu börjar återtåget...angående techno så är det meningen du ska sjunka in i sinnet och fullständigt vara I filmen Tron Legacy...annars funkar det inte. Om det inte är Scooter förstås. Scooter funkar alltid.

    SvaraRadera