onsdag 8 februari 2012

Vad har du i hörlurarna?

Jag har förstått att springa med musik är ett känsligt ämne för många löpare. Vissa verkar rädda för att inte verka tillräckligt seriösa i sin löpning om de har musik i öronen medan andra framhåller att de hellre vill lyssna på naturens ljud omkring sig när de är ute och springer. Även om jag ibland kan vara ute efter tystnaden i skogen har jag allt som oftast hörlurarna på när jag är ute. Speciellt om det är kallt och mörkt behöver jag den extra peppningen som jag får av att lyssna på musik. För mig är det inte så viktigt att musiken har exakt rätt BPM för mitt löpsteg, det viktigaste är istället att den förmedlar den rätta känslan. Och även om jag ganska ofta uppdaterar min spelare är det en skiva jag ständigt kommer tillbaka till: Dark Tranquillity - Fiction. Det är en riktigt bra skiva, det är riktigt mycket energi och jag började lyssna på den när jag körde grundträningen till Stockholm 2010. För mig är skivan så förknippad med löpning att benen nästan drar iväg av sig själva så fort jag hör den. Så hur mycket jag än fixar med min löp-spellista blir den ofta utkonkurrerad av Fiction. Bjussar på ett litet smakprov om du inte är bekant med dem och passar på att tipsa om att de kommer till Malmö och spelar till sommaren. Kanske läge att springa dit och se dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar