måndag 12 mars 2012

En efterlängtad visit hos Bok

En bra träningsvecka med två riktigt hårda spinningpass och ett styrketräningspass avslutades i söndags med ett besök i Skrylle. En fördel med att ha småbarn hemma är att man kommer upp i tid på morgonen och redan klockan nio var jag ute i spåret. Och tur var väl det, för när jag kom tillbaka efter min runda var parkeringen full och det var fullt kaos av stavgångare, hundrastare och mullefamiljer. Jag bestämde mig för att köra det avkortade milspåret. Detta sticker av efter ungefär fem kilometer, går i en skön utförslöpa och ansluter till milspåret igen precis vid foten av Boks backe. Löpningen gick hyfsat även om jag förundrades över de långsamma kilometertiderna. Uppför Bok var det tufft för benen trots att jag knappt blev anfådd - en märklig känsla. Det blev ungefär 7 km på runt 36 minuter och fortfarande utan några känningar av skadan. Vilket såklart får mig att börja fundera på Lidingölopp och Marathon. Men det är kanske lite tidigt för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar