torsdag 22 mars 2012

Holding out for a hero

Inom sportens värld finns det många hjältar och kanske är det därför som låtar med Hero-tema ofta förekommer i sportsammanhang. Häromdagen spinnade jag till Holding out for a hero och jag började göra en lista i huvudet på Hero-låtar som legat bra på min tränings-spellista. Så därför får ni idag mina fem bästa Hero-träningslåtar. Och mina fem sämsta också, bara för att.

Hall of fame:
1. Holding out for a hero - Bonnie Tyler (för att den var så grym på spinningen)
2. My Hero - Foo Fighters (för att det är Foo Fighters)
3. Working class Hero - Green Days version ("You think you're so clever and classless and free, but you're still fucking peasants as far as I can see")
4. Hero of war - Rise against (jo den är soft men den har varit med på så många löprundor att den måste vara med på listan)
5. We don't need another hero - Tina Turner (för att den får mig att tänka på Tupacs California Love och den är ju grym)



Hall of shame:
1. Hero - Enrique Iglesias
2. Hero - Mariah Carey
3. Hero - Charlotte Perelli
4. Working Class Hero - Jerry Williams
5. Working Class Hero - Ozzy Osborne

2 kommentarer:

  1. Du får sluta skämmas för att du gillar Hero of War ...den är grym.

    SvaraRadera
  2. En sak till...här har du en tysk bubblare till nästa gång http://www.youtube.com/watch?v=5xY2SdaY1ac

    SvaraRadera