fredag 18 maj 2012

Säsongsdebut för Columbus

Idag körde jag årets första cykeltur med Columbus. Tyvärr blev det lite stressigt eftersom jag var tvungen att skruva på mina andra klossar på skorna och skruv#%&¤¤ inte ville fästa. Till sist fick jag i alla fall dit fem av sex skruvar och det får man väl vara nöjd med! Turen blev Hardebergaspåret till Sandby och sen till Hällestad och Dalby. Vägen mellan Sandby och Hällestad är verkligen en pärla; smal, krokig och lite trafik. Från Dalby och hem är det hur trist som helst, men om man tar vägen via Dalby Söderskog slipper man i alla fall köra hela vägen på världens kanske tråkigaste cykelväg. Nära tre mil blev rundan och snitthastigheten nästan 31 km/h. Det får väl vara ok för en premiärtur. Till nästa gång ska jag se till att ha batterier i cykeldatorn också!

Dagens kalorikompenstation gjordes först med muffins och sedan för att vara på säkra sidan med chokladkaka. Det är ju viktigt att fylla på depåerna när man tränar!

Columbus var som en kalv på grönbete på premiärrundan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar