onsdag 29 augusti 2012

Sista långpasset för den här gången

Som vanligt hade jag sjukt svårt att bestämma mig var och hur dagens långpass skulle genomföras, men den något oväntade högsommarvärmen gjorde att jag bestämde mig för att söka skydd från den stekande solen i Skrylleskogen. Tänkte mig att två varv på milen kunde vara en bra genomkörare, både fysiskt och mentalt. Trots ganska hård träning de senaste veckorna kändes benen pigga och fina och jag flöt igenom första milen på lite över 51 minuter. Som vanligt smög sig tävlingsdjävulen i mig och jag bestämde att andra milen "i alla fall inte skulle gå långsammare". Det blev en ganska svettig och flåsig andramil, men klockan stannade på strax över 50 utan att jag tog ut mig totalt. Riktigt gött! Skryllemilen är kontrollmätt till 9.73, så det gav en snittfart på 5.13 på nästan två mil kuperad löpning. Det är jag riktigt nöjd med! Nöjd är jag också med mina nya Nike Pegasus för 600 spänn från Wiggle. Bästa köpet på länge och de kommer med största säkerhet att få göra mig sällskap till Amsterdam (bara 53 dagar kvar!).

Mina nya löparkompisar, Nike Pegasus. Observera det karaktäristiska våffelmönstret på undersidan.

På lördag väntar Hässleholmsloppet, ett 10k-lopp som ingår i uv-GP. Jag tänker att jag ska försöka hålla mig i skinnet och springa det som ett tröskelpass. I alla fall de första 7-8 kilometerna. Sen väntar en skön lätt-vecka. Då ska jag cykla, dega och äta glass. Nästa treveckorsperiod innehåller en halvmara och kulminerar med Lidingöloppet, så det är bäst att se till att batterierna är laddade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar